Vybudovat z práce DJ stálé zaměstnání, které dokáže vydělat na pokrytí nákladů, včetně užívání a dovolených není lehký oříšek. Ovšem pokud se tomu bude člověk usilovně věnovat a půjde tomu štěstí naproti, tak se to podaří.

Aktuální krize, kdy jsou kluby, bary zavřené a eventy se ruší jeden za druhým, nejsou rozhodně ničím příjemným. Sice se říká, že byste se měli věnovat raději jedné věci pořádně, než dvěma a ani jedné na 100%. Ovšem právě to se nyní vymstilo všem DJům na plný úvazek a je jedno, kolik zaplatí státu každý rok na daních. Pokud nemají i jiný vedlejší příjem, který by dokázal pokrýt, alespoň pravidelné měsíční náklady, tak se dostávají do dost těžké situace.

 

  1. Pořádek v měsíčních nákladech – Každý má své měsíční náklady a rozhodně je dobré mít o tom přehled. Pokud jste tak dlouho neučinili, tak si aktualizujte své pravidelné měsíční náklady. V případě, že se vaše náklady neslučují s aktuálním příjmem např. z merche, nebo různých vedlejších příjmů jako je často třeba zpracování grafiky a jiných oblastí. Nemusíte se stydět za svojí situaci. Sedět nyní doma a nesnažit se najít si další příjem vás může během pár měsíců finančně zničit.
  2. Vytvořte nový set a nahrejte jej na Mixcloud.com – Aktuální situace nahrává tomu, že jsou lidé (návštěvníci klubů, kde hráváte) stále online a v převážné většině celé dny doma. Dobrým krokem je nahrání hudebního setu na Mixcloud, ten nepodléhají tak přísným autorským podmínkám, jako třeba na YouTube, Facebook nebo SoundCloud. Aktuálně je Mixcloud jednoznačně nejlepším marketingovým nástrojem pro přenos hudebních setů, pokud k tomu nechcete i video.
  3. Živé vysílání – Nastavte si OBS (Open Broadcaster Software), připojte DJ kontroler nebo mixážní pult, z výstup tohoto zařízení nastavte vstup do OBS prostřednictvím zvukové karty. Poté přiřaďte do OBS i obraz například ze zrcadlovky, kamery nebo iPhonu. Další možností „na hulváta“ streamovat živé vysílání rovnou z iPhonu a to ať na Instagram, nebo Facebook, ale bude tomu samozřejmě odpovídat i zvuková kvalita + problémy ohledně autorských práv na daných sociálních sítích.
  4. Aktualizujte své sociální sítě – Nyní máte dostatek času na to, aby jste aktualizovali své sociální sítě. Nastavili jednotný design, aktualizovali BIO o nové informace na sítích Instagram, Facebook, YouTube, Twitter a Linked In.
  5. Aktualizujte své webové stránky, blog, aplikace nebo marketingové materiály – Spousta umělců dnes téměř ani nepoužívá webové stránky, ale přitom je minimálně zajištění domény, která alespoň odkazuje na sociální sítě velmi důležitá. Inspirujte se v zahraničí, třeba vás napadnou i nové směry pro vytvoření vlastního merche, nebo Patreon. Pokud máte svojí mobilní aplikaci, tak začněte inovovat a připravovat aktualizaci. V příštích dnech na to budete mít určitě dostatek času.
  6. Naplánujte budoucí nové eventy na párty – Spojte se s promotéry a majiteli klubu, kde vystupujete a začněte plánovat akce, které budou nejdříve za 2-3 měsíce. Zapřemýšlejte, jak oslovit vaše nové budoucí fanoušky, zákazníky. Další jsou i příležitosti pro nového hraní vč. třeba směru vašeho DJ konceptu.
  7. Projeďte novou hudbu – Producenti teď nemohou vystupovat a to je ideální chvíle, aby začali vydávat nové tracky. Takže Beatport.com, nebo pro předplacení DJcity.com je ideální chvíle. Pokud budete mít propojený Rekordbox s Beatport LINK, tak se stává z vašeho softwaru i slušná knihovna několika milionů skladeb. Rozhodně neuškodí ani udělání si pořádku v hudební knihovně.
  8. Trénujte nové mixování, scratch nebo techniky – YouTube je plné triků a dokážete tam najít i triky pro mixování na úrovni vystupujících velkých jmén na festivalech. Neovládáte scratch? Pomocí YouTube se to naučíte rozhodně rychleji, než se sám trápit technikou.
  9. Vytvořte pravidelné podcasty nebo obsah – Nyní máte ideální okamžik k tomu, aby jste vytvořili koncept pro nový pravidelný podcast, stačí kontroler/mixážní pult, mikrofon a nové tracky. Podcasty můžete vytvořit i jenom mluveným slovem a rozhovory s dalšími DJs. Ideální je třeba USB mikrofon Rode. Podcasty můžete vydávat případně i na Spotify a Apple Music, tam budete mít větší dosah, než samostatné podcasty na Mixcloudu. V případě velké základny fanoušků můžete zkusit předplacený obsah na Patreonu.
  10. Začněte tvořit produkci – DJ nebo producent, posledních pár let jsou tato řemesla už spojena v jedno. Nemusíte začít tvořit hned svůj vlastní track (ono to taky není na pár hodin a dní). Klidně začněte postupně s editací pro vytvoření vlastního mashupu nebo remixu oblíbeného tracku.