Tvoje písničky bývají často doprovázeny zajímavými videoklipy, kam chodíš pro vizuální inspiraci?

Společně se svým týmem jsme vytvořili spoustu videoklipů a dalších videí, kterým zpravidla říkáme “studio live”, což jsou videa s živými sety ze studia nebo koncertů. Inspirace pro ně vychází z nás všech, jde o pocit, který chceme zachytit. Když vytváříme videa, vždycky přistupujeme k písni z této perspektivy. Například má píseň 2 Down je velmi emocionální, z čehož vycházela potřeba vytvořit emočně strhující příběh pro videoklip, zatímco můj poslední track Pouring Down vychází z klidnějších pocitů a lehčí nálady. Proto jsme se rozhodli najít lehčí tón i při tvorbě videa, v němž se projíždím na longboardu Laponskem.

Je o tobě známo, že hudební inspiraci také čerpáš z mnoha zdrojů a koutů světa. Odkud čerpáš při tvorbě aktuálně chystaných písní?

Je velmi těžké vypíchnout, odkud čerpám inspiraci. Obvykle je to prostě přitažlivost k nějakému hudebnímu nápadu nebo pocitu, který bych mohl hudbou vyjádřit. Miluju práci s různými knihovnami zvuků a objevování nápadů, které vyjdou z hledání v nich. Ale nakonec se řídím primárně emocemi – pokud hudební nápad s mým pocitem do sebe zapadnou, držím se jich a žánr v ten moment pro mě nehraje zásadní roli.

Tvůj nejznámější hit Bad Karma je výrazně ovlivněn indickou hudbou, jak ses k ní dostal a jak tě ovlivňuje v hudbě, kterou píšeš teď?

Našel jsem sample vokálu ve zvukové knihovně a začal přes něj hrát různé akordy a jak říkám, prostě to do sebe zapadlo. Zničehonic jsem měl celou strukturu, kterou jsem obohatil o další zvuky. Od té doby mě indická hudba přitahuje mnohem víc. Nuance, které v indické hudbě slyším, mají velkou sílu. Všechny ornamenty, které používá v melodiích, ohýbání not, systémy ladění, barva nástrojů a techniky zpěvu vzbuzují obrovské emoce. Indické rytmy jsou také velmi podmanivé a unikátní. Indické hudební dědictví je extrémně široké a bohaté a myslím si, že využíváním vlivů z různorodých tradic se můžeme hudebně posouvat všichni.

Jak vypadá tvůj obyčejný den ve studiu při tvorbě?

To nejvíc záleží na tom, v jaké jsem náladě. Cítím se v tomhle nastavení nejproduktivnější. Když cítím inspiraci, strávím klidně celý den načrtávání nových věcí, nebo dopracováváním rozdělaných kusů. Když to cítím opačně pracuji velmi často na živém setu nebo na míchání dokončených písní, což jsou spíš technické záležitosti. Občas jen hraji na piano a hledám akordy a melodie, které mnou v ten moment rezonují. Je důležité umět získat určitý odstup od projektů, na kterých pracuji, abych se k nim mohl později vrátit s čerstvým ušima. Prohazování aktivit, které dělám ve studiu, mi to umožňuje, aniž bych zůstal nečinný.

Co v současné době nejvíc posloucháš?

Poslouchám spoustu různé muziky, od Milese Davise po Metallicu, od dubstepu po ambient, klasiku, folk a podobně. Nejvíc to záleží na aktuální náladě. Samozřejmě sleduji spoustu hudebníku, kteří jsou elektroničtí, ale nejsem ukotvený v jednom žánru a snažím se přistupovat ke všemu, co slyším, z perspektivy té hudby samotné a jejich záměrů. Ne z pozice mých osobních preferencí. Snažím se rozšiřovat svůj záběr a porozumění různorodým hudebním žánrům.

Máš v hledáčku nějaká nová jména na scéně?

Rusha & Blizza, Kenzani & Tech Panda nebo Sickflip. To jsou nová nastupující jména elektronické hudby v Indii a šíleně mě baví jejich styl.

Jaké máš plány na rok 2022?

Chci se vrátit k živému vystupování, když se pandemie ve světě pomalu dostává pod kontrolu. Chci vydat spoustu nové hudby, ze které mám obrovskou radost. Určitě chystáme taky spoustu videoklipů a videí z koncertů, které se objeví na mém YouTube kanále, takže se určitě je na co těšit.