beatport

Minulý rok jsme psali o tom, že největší digitální obchod s prodejem taneční hudby, Beatport, chystá svojí vlastní streamovací službu. A právě nyní ji spustil v její beta fázi. Pokud na beatportu pravidelně nakupujete, tak vám možná do e-mailové schránky přišla pozvánka, abyste si jejich novou službu vyzkoušeli mezi prvními. Já jsem tak učinil. Přihlášení je velmi jednoduché, kdy vám beatport nabídne možnost použití stejného účtu, přes který si kupujete hudbu. U vašeho profilu se budou také zobrazovat skladby, které se vám líbí, a to pomocí podobného systému ‚lajků‘ jako má třeba facebook. Akorát zde je pro tento účel použito logo srdíčka, na které když kliknete, tak se automaticky tento track uloží na vašem profilu a vy ho pak už nemusíte nikde hledat. Stejně tak ho uvidí i ostatní vaši návštěvníci.

Z celého designu stránky je vidět, že se autoři rozhodli jít velmi minimalistickou cestou, ale je také možné, že je to jen dočasný stav a postupně se ještě nějaké věci změní. Co bych rozhodně uvítal, je možnost hledání hudby podle žánrů, jako má klasický beatport. Tohle zatím u jeho streamovacího sourozence momentálně chybí. Stejně tak i nabídka hudby stále ještě nepokrývá celý katalog. Což se ale jistě postupně změní. Pořád se jen jedná o první dny této služby. Nicméně tohle má být největší lákadlo této služby. Poslechnout si celé skladby a ne jen krátké ukázky, jaké jsou na klasickém beatportu.

Až beatport dodá celý hudební katalog, tak se může jednat o příjemnou pomoc při rozhodování, zda-li si chci daný track koupit. Tohle má být také jedním z velkých lákadel pro DJs. Poslechnout si celý track a pak díky jednomu kliknutí si ho koupit přes normální beatport, jak jste zvyklí.  Za sebe bych ještě uvítal, kdyby také nezapomněli na tvorbu vlastních playlistů a přímou mobilní aplikaci. Ne každý velký label je třeba na spotify, takže pro fanoušky vydavatelství, které jsou jen beatportu, bude tato jejich služba opravdu velkým přínosem. Základ vypadá slibně, teď už jen ho dovést do zdárného konce.