Internetový dealer elektronické hudby Beatport, který je vlastněný EDM magnátem Robertem F. X. Sillermanem (který stojí za Tomorrowlandem, Electric Zoo a Stereosonicem), se rozhodl vyhlásit válku všem vydavatelstvím.

O co jde? Beatport funguje na kupování tracků, to znamená, že čím víc se jich prodá, tím je track a jeho autor úspěšnější a stoupá do top 100 nebo top 10 chartu, který je hojně vyžívaný ostatními djs. Pro to, aby se track dostal do top chartu nebo umělec se stal známější, získal kontakty a měl víc „gigů“ (což znamená více peněz pro jeho management), vydavatelství využívají služby, které fungují obdobně jako nákup fans na facebooku nebo shlédnutí na youtube, jednoduše si zaplatí „boost“.

Autoři Beatportu těmto praktikám řekli před nedávnem dost, a začali tracky, které byly „boostnuty“ do chartu blokovat. O velikosti problému mluví i fakt, že byli smazány tracky labelů jako jsou Ultra, Armada nebo PRMD a zásah dostali producenti jako jsou Axwell, Blasterjaxx nebo David Guetta. Vedle ghost producentů, nákupu fanoušků a followerů na sociálních sítích, a 12 letých djs a producentů (zdravím Adiena do školky) se tak bohužel dostala na povrch další špína, která kazí scénu.

Nekompletní seznam zablokovaných „hitů“ si můžete prohlédnout ZDE