Lajky, srdíčka, počty sdílení, ale i hashtagy. Doba sociálních sítích je neúprosně plná statistik, které využívají firmy nejen pro svůj business, ale také obyčejní smrtelníci honící všemožné views na každém kroku. Proto je každá taková zpráva zajímavá pro více lidí ve společnosti, a pokud se to týká světa taneční hudby, tak samozřejmě i pro nás.

Proto jsme nemohli nechat bez povšimnutí informaci, kterou nedávno vypustila firma Lonely Planet. Udělali si totiž statistiku, který festival je na světě nejoblíbenější. K závěru došli tak, že jednoduše spočítali všechny hastagy na instagramu, které s danou akcí nějak souvisí.  Vítězně z toho vyšel americký gigant Coachella, který letos hostil až 250 tisíc lidí a navíc se pohybuje na scéně od roku 1999. Druhý byl pak Tomorrowland, třetí SXSW: South by Southwest a čtvrtý Ultra Miami. Kompletní žebříček pak můžete vidět níže.

1. Coachella, USA – 4.201.240 hashtagů
2. Tomorrowland, Belgie – 3.844.374 hashtagů
3. SXSW: South by Southwest, USA – 2.101.976 hashtagů
4. Ultra Music Festival, USA – 1.415.663 hashtagů
5. Burning Man, USA – 1.333.164 hashtagů
6. Lollapalooza, USA – 1.079.499 hashtagů
7. Rock v Rio, Brazílie – 990.110 hashtagů
8. Glastonbury, Velká Británie – 731.742 hashtagů
9. EDC: Electric Daisy Carnival, USA – 719.352 hashtagů
10. Bonnaroo, USA – 529.153 hashtagů