Laidback Luke a jeho hádka s beatportem.
Mezi Laidback Lukem a známým internetovým portálem na prodej hudby Beatportem se rozjel velice zajímavý spor. Konkrétně se jedná o Laidbackovu kolaboraci s Tujamem S.A.X., která byla stažena z oficální hitparády nejprodávanějších skladeb. Producenti totiž rozjeli velmi zajímavý marketingový tah a svým fanouškům nabídli, že kdo si skladbu v určitý den koupí, tak mu MIXMASH (Laidbackův label) vrátí peníze zpět na účet. Takže klasický cashback, který můžete znát i z českých obchodů.
Track se okamžitě katapultoval na první místo a oba producenti se tím nezapoměli pochlubit na sociálních sítích. Beatport však na celou situaci zareagoval tak, že song z hitparády okamžitě stáhnul a následně vypukla debata mezi nimi a Laidback Lukem. Ta se točila především kolem otázky „Kam až může zajít promo?“ LL totiž uvedl, že dostali překvapivě jen 33 žádostí o vrácení peněz, což není pro beatport žádné velké číslo, které by mělo na prodej a tím i umístění v žebříčku vliv. Zároveň poukazuje na to, že se nejedná o „podvod“, ale chytře zvolené promo. Kdo podle Vás má pravdu a kde je ta zmíněná hranice? To necháme čistě na Vašem posouzení, snad Vám k tomu dopomůže náhled do pravidel beatportu.
Edit: Přišel nám email od samotného Laidback Luke z jeho labelu Mixmash! Zaslal i obrázek, který znázorňuje počet prodejů zmíněného singlu a kolik z toho udělala akce „cashback.
Zdroj: DJMAG