kuba 2

V našem třetím díle rozhovorů s promotéry se podíváme na Jakuba Slavětínského, který je hlavou agentury yourmom. Promotérská skupina, která pořádá akce po celé republice, disponuje několika členy, a to včetně rezidentních DJs. Jak se Kuba tváří na spolupráci s ostatnímy promotéry a jak z jedné akce jel jenom v trenkách? To se dozvíte v našem rozhovoru.

Ahoj, Kubo, nejprve bych Ti rád poděkoval za možnost rozhovoru a stejně tak jako každého se Tě zeptám, jak jsi se k promotéřině dostal a jak dlouho to děláš?
Ahoj, TiGi. Já děkuji za pozvání. K promotéřině jsem se dostal v mých 16 letech jako slepý k houslím a dělám v tom již pět let. Prvotní záměr se ve mě vzbudil, když jsem poprvé šel na párty do DC Diamondu, který jsem měl padesát metrů od domova. Už odmala mě bavilo něco vymýšlet a organizovat a v prostředí klubu mě napadla řada nápadů, v čem vylepšit párty. Řekl jsem si tedy, že si zkusím udělat párty dle mých představ. Svojí promotérskou kariéru jsem odstartoval akcí Money Factor (na způsob Fear Factor) a musím se pochválit: párty se podařila.

A jaké akce pořádáš? Týkají se jenom taneční hudby nebo i něčeho dalšího?
Snažím se rozvíjet do všech sfér akcí počínaje právě taneční hudbou, přes hiphopové mejdany, až po tématické a moderované akce. Každá sféra má svoji klientelu a byl bych rád, aby návštěvníci našich akcí věděli, že když zrovna v jednom měsíci pořádáme EDM párty, že se mohou příští měsíc klidně těšit na úplně jiný druh mejdanu.

Všiml jsem si, že je děláš po celé České republice. Ve kterém regionu je nejtěžší dostat lidi do klubu a kde je to naopak nejlehčí?
To nelze přímo říct, kde je to těžší a kde lehčí. Jsem toho názoru, že v každém regionu ČR lze udělat skvělá párty s velikou návštěvností. Stačí si dát jenom práci s promem a vyslyšet přání lidí, o kterou akci by měli zájem a co na ně může fungovat. Ony sice jsou kluby, kde je i bez externí produkce slušná návštěvnost, ale i tady lze akci nafouknout a dotlačit dvakrát více lidí, než je obvyklým zvykem.

Tvoje agentura yourmom dělá klidně i několik akcí v jeden den, jak to stíháte a kolik je vás vlastně v týmu?
Stíháme, ale je to celkem náročné. Jsem neskutečně rád za můj tým lidí, které tahle práce baví a dělají ji svědomitě. Celkem v týmu jsou 4 lidi, kteří se starají o promo. Každý z nich má přidělena určitá města, ve kterých si tvoří zase svůj tým promotérů. Dohromady nás je 12, včetně grafiků, pomocníků a rezidentních DJs.

yourmom

Co plánujete pro letošní rok?
Chceme pokračovat v dobrých mejdanech, které si návštěníci užijí. To je takový primární cíl. Mimo jiné plánujeme expanzi do dalších měst v ČR a máme již připravené projekty pro zahraniční kluby. Na léto také připravujeme náš první open-air, ale zatím je to těžce top secret 😀 Když pominu párty scénu, plánuji s agenturou i nové odvětví podnikání včetně firemních večírků, marketingu sociálních sítí a podobně.

Máte vytyčené nějaké cíle, čeho byste chtěli dosáhnout? A co je vlastně Tvůj sen v této branži? Chtěl bys pořádat něco tak velkého, jako je Tomorrowland či Ultra?
Samozřejmě cíle máme a uděláme pro jejich realizaci maximum. Jak jsem již říkal, náš největší letošní cíl je uspořádat náš první open-air a otevřít nové sféry agentury. Co se týče dlouhodobých cílů, přeji si, aby z Yourmom Event Agency byl monopol po celé ČR a aby si lidé i nadále užívali naše párty.

Stal se Vám někdy fakt velký průser, že sis říkal, že se na to vysereš?
Co si budeme povídat TiGi … Víš sám, jak to v téhle branži chodí. Pořád jsou nějaké problémy, pomalu na každém mejdanu se něco stane, jak by to být nemělo. V těhle případech je ale důležité zachovat chladnou hlavu a problém vyřešit okamžitě. A musím zaťukat, zatím se nějaký extra velký průser nestal. Vys*at bych se na tuhle práci nechtěl a ani jsem nad tím nikdy nepřemýšlel.

Jak je to vlastně s konkurencí? Spousta lidí na scéně nadává, že s ostatními se nedá dohodnout, jak to vidíš Ty?
Konkurence vždycky byla, je a bude. Myslím si, že pokud není někdo kokot, dá se s každým vyjít tak, abychom si nelezli do zelí. S řadou agentur či promotérů vycházím velice dobře, naopak si kolikrát můžeme býti nápomocní. Já rozhodně nejsem takový, abych kazil akce ostatním, nebo jim vyhrožoval. Pro mě je hlavní, aby naše akce dopadaly dobře, a nemusím řešit, jak dopadly mejdany ostatním. Ve výsledku se stejně ukáže poctivost práce a ne pomlouvání konkurence.

Už vás někdo někdy požádal, abyste posunuli akci kvůli tomu, že bude pořádat něco jiného? Nebo naopak šel vysloveně proti vám?
Samozřejmě. Pokud je to ale rozumný člověk, dá se s ním domluvit a my nemáme nějakou extra velikou akci, tak s tím problém nemám. Pokud se ale jedná o opačný případ, slušně řeknu, ať se nezlobí, ale že termín posouvat určitě nebudu.

Jakou hudbu rád posloucháš ve svém volném čase?
Jsem asi jediný promotér, který pořádá nejčastěji EDM akce, ale sám osobně tuhle hudbu nemusím. V mém srdci je už od nějakých 12 let hiphop, r’n’b, rap a grime 🙂

Spadají pod tvůj booking i nějací DJs?
Bookuji řadu DJs, jak rezidentní DJs mé agentury v čele s Peetem Holisem a Mikem Frostem, ale baví mě i spolupráce s Manenem, Pauliem Gabrielim a dalšími. Rád dávám prostor i začínajícím DJs, protože stejně jako každý slavnější DJ nějak začínal, tak proč nedat šanci i ostatním?

Na závěr nám řekni nějakou fakt veselou historku z akcí.
Veselých historek bylo mraky. Nemohu ale určitě zapomenout na jednu tropickou párty, kde jsem vlezl jen v trenkách do bazénku, který jsme měli připravený k soutěžím. Oblečení včetně bot a kalhot s klíčema jsem asi po 5 minutách už vůbec nikde nenašel. Takže z akce, kterou jsem sám pořádal, jsem nakonec domů odjížděl pouze v trenkách a s osuškou. Tehdy jsem si připadal dost trapně, ale teď se tomu vždy rád zasměji 🙂