Sedliv: V Česku nemáme příliš dobré zázemí pro producenty.
Foto: Martyna Nysk
Ahoj Sedlive, díky za tvůj čas. Pro začátek nám řekni, jak dlouho se pohybuješ za mixážním pultem?
Myslím, že to bude zhruba 8 let.
A jak dlouho se věnuješ produkci?
Se skládáním jsem začal krátce poté, takže zhruba 6-7 let.
Co tvoje éra Audiorockers, jak ses vlastně spojil s Brianem a proč se nakonec vaše cesty znovu rozešli?
S nápadem vytvořit tento projekt přišel Brian, on už v té době patřil v Česku mezi nejznámější djs a zaujala ho hudba, kterou jsem v té době tvořil. Spojily jsme síly a fungovalo to skvěle. “Dark Side“ je i dnes stále jeden z nejúspěšnějších EDM tracků, které u nás vznikly a dodnes za mnou chodí fanoušci, kteří mi říkají, jak vzpomínají na naše sety z Mácháče.
No a proč jsme projekt ukončili? Řekl bych, že po těch pár letech spolupráce nás jednoduše nadšení z projektu trochu opustilo. Žádné hádky, žádné létající talíře ani žádné drama nebylo, prostě jsme si sedli a rozhodli se, že půjdeme každý svou cestou.
Aktuálně jsi zaznamenal úspěch s písní v populární hře Beat Saber, řekni nám, co je to Beat Saber a jak se tam tvoje skladba vlastně dostala?
Beat Saber je rytmická hra pro virtualní realitu, která momentálně patří mezi nejúspěšnější videohry na světě. Vaším úkolem této hře je “sekat ” letící ”kostky” světelným mečem. Možná to zní trochu jednoduše, ale je to neskutečná zábava! Důkazem jsou statisíce, možná miliony hráčů po celém světě i nespočet ocenění, které tahle hra získala.
No a jak se tam dostal můj track? Souhrou několika náhod! Beat Saber, i když je to hodně neuvěřitelné, je česko-slovenský projekt! Stojí za ním Jaroslav Beck, Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár. No a právě Jarda si všiml mé hudby, zeptal se mě, jestli nemám něco nového – no a já zrovna tou dobou dokončoval “Be There For You“.
Po éře produkování big roomu, kterou jsi měl, teď hodně děláš future house, nebo jiné “popovější” styly. Kdy se můžeme těšit zase na nějaký našlápnutý „duc duc“ release?
Bigroom jsem hrál i skládal několik let, zejména v éře Audiorockers. I dnes sem tam nějakej bigroom v mých setech zazní, ale jednoduše po těch několika bigroomových tracích mě tak trochu omrzelo dělat to stejné pořád dokola. Baví mě spousta žánrů, tak proč se omezovat jen na jeden? Takže jestli bude nějaký další “duc duc” release? Těžko říct, nikdy neříkej nikdy.
Co myslíš, že chybí CZ producentům k tomu, aby se prosadili ve světě?
V Česku nemáme příliš dobré zázemí pro producenty, nemáme tu velké labely a bohužel ani mnoho rádií, které by tuhle hudbu běžně hrály. Takže kdokoliv se chce u nás prosadit, je to jen a jen na něm.
I tak si ale myslím, že prosadit se ve světě je naprosto reálné, pár lidí od nás to už dokonce i dokázalo. Myslím, že klíč k tomu, aby se to povedlo, je každý den makat na zlepšení svých schopností, trpělivost a taky trochu štěstí. Takže jestli někomu něco chybí, hádám, že to bude jedna z těchto věcí.
Koho u nás nejvíce respektuješ?
Máme tady spoustu talentovaných lidí, respektuji každého, kdo se snaží něco tvořit. Nejdále ze všech českých producentů to zatím dotáhl právě Jarda Beck, který dělal hudbu do hollywoodských trailerů a “áčkových” videoher jako například: Star Wars ,Terminator: Genisys, Battlefield, World of Warcraft, Starcraft II, Call of Duty a mnoho dalších. A co by určitě mohlo zajímat djs – Jarda Beck se taky podílel na Hardwellově intru z Ultra Music Festivalu 2018 – Conquerors. Takže jestli si u nás někdo zaslouží největší respekt, je to právě on!
Aktuálně patříš mezi oznámené rezidenty klubu Retro Music Hall. Jak se člověk k něčemu takovému propracuje?
Do Retra jsem se dostal během éry Audiorockers a bylo to právě díky tomuto projektu. No a od té doby se tam pravidelně objevuji do dnes. Momentálně tam mám jedenkrát do měsíce svojí noc “Galaxy“ a můžu prozradit, že na příští edici chystám něco hodně speciálního! 😉
Změnil se nějak tvůj hudební styl za těch pár let?
Mockrát! A určitě se ještě i párkrát změní. Myslím, že by nikoho nebavilo poslouchat to stejné pořád dokola a ani já nejsem výjimkou.
Kde vidíš budoucnost taneční hudby za pět let?
Těžká otázka, taneční hudba se mění a vyvíjí velmi rychle a je vážně těžké předvídat cokoliv. Žánry, které jsou populární teď, můžou během chvíle naprosto zmizet. Aktuálně bych řekl, že taneční hudba směřuje hodně do “popu”, ale na druhou stranu žánry jako techno a tech house také nabírají dost na síle. Co bude za pět let? House nebo garage? Baleárskej pumping? Komerční pumping? Kdo ví! 😀
Jsi znám i díky tomu, že tě hojně supportují holky Nervo. Jak na tebe vlastně přišli?
Nervo na mě přišly ještě během éry Audiorockers. Ozvaly se nám samy od sebe na email, zaujaly je věci, které jsme měli na Soundcloudu. Hodně si je oblíbily a hrály je prakticky v každém jejich setu. No a ani po ukončení Audiorockers jsem s nimi nepřestal komunikovat, udělal jsem remix na jejich skladbu “What Would You Do For Love“, který se jim dost líbil a který nakonec měl premiéru na loňském Tomorrowlandu během jejich setu! No a před nedávnem jsem se s nimi setkal osobně v Praze v Epicu…
Jak na tebe holky působí?
Jsou hrozně fajn! Neskutečně energické a “cool“… povídali jsme si o hudbě, o tom jak začínaly, nebo taky o tom jak vyrůstaly v Austrálii… Historky o obřích pavoucích ani hadech taky nechyběly 😀
Díky za rozhovor