Spotify tě upřednostní, když si vezmeš méně peněz.
Nová experimentální funkce upřednostní skladby těch producentů, kteří si vezmou od této streamovací platformy méně peněz. Asi ne každý uživatel téhle populární aplikace ví, o čem je řeč, tak na to pojďme od začátku.
Ve chvíli, kdy nějaký umělec nahraje svou skladbu na Spotify, má nárok na takzvaná „royalties“. To je to, co mu na této platformě vydělává peníze. Jinou částku dostanete za člověka, který si poslech váš singl a je prémiovým předplatitelem a jinou částku (prakticky nula), když člověk využívá platformu zadarmo. Podobný princip funguje i u ostatních platforem, jako je například Youtube či iTunes, ale je to právě Spotify, které je mezi umělci známé tím, že platí nejlépe ze všech.
Společnost teď vydala prohlášení, že umělců a hudebním vydavatelstvím nabídne možnost, že bude více doporučovat jejich obsah, když se vzdají určité částky ve zmíněných royalties.
„Pokud umělci nebo vydavatelství chtějí využít nové funkce, musí přijmout „sazbu propagačních licenčních poplatků“. To znamená, že pokud chcete ovlivnit algoritmus Spotify a upřednostnit svoji skladbu, obdržíte nižší honorář,“ říkají lidé ze Spotify. Zároveň však jedním dechem dodávají, že nezaručují žádný počet poslechů.
„My jen doporučujeme hudbu, o které si myslíme, že ji posluchači budou chtít slyšet. Pokud se tedy rozhodnete tuto službu využít, negarantujeme větší čísla„. Tím Spotify říká, že musíte mít dostatečně zajímavý obsah, aby si jej někdo poslechl či oblíbil. Je to podobné jako s kteroukoli jinou reklamou. Můžete být vidět všude, ale musíte mít dobrý produkt, aby se to prodávalo.
Spotify také ve svém prohlášení uvádí, že jejich prioritou je stále spokojenost posluchačů, takže i když budete chtít svůj materiál propagovat, tak jej nemusí zobrazovat, pokud na vaše skladby nebude nikdo klikat. Pro někoho možná až moc drsné řešení, na druhou stranu ceníme prozákaznický přístup.
Více v oficiálním prohlášení zde – https://newsroom.spotify.com/2020-11-02/amplifying-artist-input-in-your-personalized-recommendations/