Téměř třetina mladistvých se minulý rok zadlužila kvůli hudebním festivalům.
Hudební festivaly jsou rok od roku dražší a dražší. Za tento fakt mohou hlavně neustále se rozšiřující plochy těchto akcí a také skládání line-upů z největších hvězd současné scény. Je také nepopiratelné, že festivaly bývají naplněné mladistvými a studenty, kteří si z většiny případů ale nemohou takové akce dovolit. I přes tento fakt si však najdou nějaký způsob, jak na se na daný festival za každou cenu dostat, a to doslova.
Podle CompareCards by Lending Tree si až třetina těchto účastníků nemůže kvůli cenám hudební festivaly dovolit a nakonec se dostávají do dluhů. Letos v červenci bylo dotázáno 1 019 Američanů na jejich zkušenosti, pokud se jedná o festivaly. Výzkum ukázal, že 32 % mladých Američanů, kteří se v minulém roce zúčastnili nějaké akce, se po zakoupení lístku zadlužilo. Spolu s tím 23 % respondentů uvedlo, že kvůli vysokým cenám jak za vstupenky, tak i za celý festival, se v jednom okamžiku svého života dostalo do dlouhodobějších dluhů. Z celkového množství dotázaných pak téměř polovina uvedla, že se v posledních 12 měsících zúčastnilo alespoň jednoho hudebního festivalu.
Pokud jde o ceny, tak například u Ultra Music Festivalu v Miami se vstupenka v základu pohybuje od 300$, EDC Las Vegas 319$, Tomorrowland okolo 420€ a nejdražší Coachella dokonce 430$. Samozřejmě žádná z těchto cen nezahrnuje dopravu, ubytování a ani stravu, což celkové náklady mnohonásobně zvyšuje.